در این گزارش آمده، این میزان استقبال در حالی رقم خورده که در سالهای گذشته، معمولاً سریالهای پربیننده تلویزیون چنین آماری را در پایان تعطیلات سیزده روز نوروز تجربه میکردند. آمار ثبتشده در این فصل از سریال به وضوح رکوردهای جدیدی را در دنیای پخش محتوای آنلاین ایران به ثبت رسانده است.
تا این لحظه، ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا برای هفت قسمت از این سریال در تلوبیون به ثبت رسیده است و تنها قسمت اول بیش از ۳ میلیون و صد هزار مشاهده داشته که معادل ۹۵ میلیون دقیقه تماشا است.
میانگین تماشای هر قسمت در تلوبیون بیش از دو میلیون و صد هزار تماشا بوده که این ارقام برای محتوای نمایشی در بستر آنلاین با در نظر گرفتن بازه زمانی پخش سریال بیسابقه محسوب میشود.
همچنین در رخدادی بیسابقه، ۶۶۰ هزار کاربر بهصورت همزمان در زمان پخش زنده این سریال را تماشا کردهاند. این آمار نه تنها در میان پلتفرمهای پخش محتوای نمایشی بینظیر است، بلکه پدیدهای قابل توجه در تلوبیون نیز به شمار میآید، چراکه این عدد در مقایسه با میزان کاربران همزمان پخش زنده بازیهای فوتبال پرطرفدار سال ۱۴۰۴ رقابتی تنگاتنگ دارد.
این مهم نشان از تغییرات اساسی در نحوه مصرف محتوای نمایشی توسط مخاطبان دارد؛ و این استقبال گسترده به وضوح جایگاه رسانه ملی به ویژه آثاری، چون «پایتخت» را در میان آثار تلویزیونی ایران و بستر پخش آنلاین آن یعنی تلوبیون نشان میدهد.
با توجه به اطلاعاتی که روابط عمومی تلوبیون در این گزارش منتشر کرده باید این سوال مهم را پیش کشید که چرا سایر تولیدات رسانه ملی که هزینه فراوانی صرف تولید آنها میشود از چنین استقبالی بهرهمند نیستند؟ استقبال از «پایتخت ۷»، به رغم اینکه به وضوح کیفیت فصلهای خوبش را ندارد، باید مدیران رسانه ملی را به این فکر بیندازد که چطور میتوانند از امکانات و بودجهای که در اختیار دارند برای تولید برنامههایی استفاده کنند که مورد توجه مردم قرار بگیرد و مخاطب ازدسترفته تلویزیون را پای گیرندهها بیاورد.